close
是在新生訓練營聽到的歌,其實以前就聽過了,
但是一直沒去找歌,昨天又聽到一次就又覺得超愛的>///<
歌詞:★★☆ 音樂:★★★


At the Beginning

Sang by : Richard Marx and Donna Lewis

"We were strangers
我們本是陌路人
Starting out on a journey
在一次旅程上相遇
Never dreaming
從沒想過
What we'd have to go through
我們要走過什麼
Now here we are
現在我們站在這裡
I'm suddenly standing
我突然回望過去
At the beginning with you
當初跟你在一起的日子

No one told me
從沒有人告訴我
I was going to find you
我會找著你
Unexpected, what you did to my heart
你對我的影響是我從沒預計到的
When I lost hope
當我失去希望時
You were there to remind me
你就站在我旁邊支持我
This is the start
這,就是我們的開始

(Chorus)
And life is a road and I wanna keep going
生命是一條我想走下去的道路
Love is a river I wanna keep flowing
愛是一條我想繼續浮的河
Life is a road now and forever wonderful journey
生命是一條道路,永遠都是美好的旅程
I'll be there when the world stops turning
當地球停止轉動的時候
I'll be there when the storm is through
當暴風雨完結的時候
In the end I want to be standing
我想站在你旁邊
At the beginning with you
當初跟你在一起的日子

We were strangers
我們本是陌路人
On a crazy adventure
奇妙地遇上了對方
Never dreaming
從沒想過
How our dreams would come true
我們的夢會實現
Now here we stand
現在我們站著
Unafraid of the future
無懼於將來
At the beginning with you
當初跟你在一起的日子
(Repeat Chorus)

Knew there was somebody somewhere
知道有人在某處地方
I need love in the dark
在黑暗中我需要愛
Now I know my dream will live on
我知道我的夢會繼續下去
I've been waiting so long
我已經等太久了
Nothing is going to tear us apart
任何事都無法找我們分開
(Repeat Chorus)

Life is a road and I wanna keep going
生命是一條我想走下去的道路
Love is a river I wanna keep going on
愛是一條我想繼續浮的河
Starting out on a journey
在旅程上開始

Life is a road and I wanna keep going
生命是一條我想走下去的道路
Love is a river I wanna keep flowing
愛是一條我想繼續浮的河
In the end I want to be standing
我想站在你旁邊
At the beginning
With you
當初跟你在一起的日子"




因為之前都有常常介紹音樂,
這次是一個禮拜上網一次,
所以當然至少也要有一首嘛XD
這是在新生訓練營聽學姊她們播的.
調查過後發現原來我是在電影裡聽到這首歌的.
它曾出現在哈波電影 + 真假公主電影裡.
還因為這個我發現原來真假公主安娜塔西亞的傳聞是真實有的耶!
呃...應該說傳聞爆多,
有些人說她是完全不存在的人物,
因為神秘失蹤了,至今還未找到屍體或任何種種,
很多人來宣稱自己是真的公主,
但是後來還是被醫學報告發現是冒牌貨,
真的是個神祕的公主呢!
有些人卻說可能已遭暗殺,
或是屍體被火化掉了.
傳聞一堆就是了.
不過,誰知道,
也許她真的存在,也許逃到鄉村去了,
世界在這個時候就會覺得大了,
人海茫茫,誰知道他在哪裡呢?XD
不過已過了這麼久,公主早就逝世了,很難再找到了吧.
就是因為這麼謎,
故事才會多次被編成電影
arrow
arrow
    全站熱搜

    Mo2co 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()